Thomas Kylander vald till ordförande för Anhörigas Riksförbund

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 08:17 CEST

Under Anhörigas Riksförbunds kongress den 25 april valdes Thomas Kylander från Sävedalen till ny förbundsordförande tillsammans med sex ledamöter och tre suppleanter. De ska tillsammans leda förbundet de kommande tre åren.

Thomas är 49 år och har tidigare arbetat drygt 20 år inom näringslivet i ledande befattningar i snabbt växande organisationer både i Sverige, och internationellt. De senaste fem åren har han varit verksam som samhällsentreprenör med frågor kring kvalitet och systematisk uppföljning inom sociala områden.

- När jag antar nya utmaningar i mitt liv gör jag det med stor passion och ödmjukhet.
I min roll som ordförande ska jag driva anhörigas frågor i Sverige tillsammans med våra anhörigföreningar och samarbetspartners. I denna stora och viktiga uppgift handlar det om att dra nytta av all möjlig kunskap och erfarenhet inom området. Tillsammans ska vi arbeta för anhörigas rättigheter och driva på så att alla kommuner och landsting lever upp till sina skyldigheter för 1,3 miljoner anhöriga och anhörigvårdare oavsett ålder, kön eller diagnos hos den som vårdas i Sverige, säger Thomas.

ordförandeThomas Kylander, Sävedalen
vice ordförande