Foderbilen utökar med Arion Premium – foder för hund och katt

Nyhet   •   Feb 02, 2011 10:10 CET

För tredje gången bara sedan årsskiftet tar Foderbilen nu in ytterligare fodermärken. Från och med februari kommer kunderna även att hitta Arion Premium i hyllorna. Fodret finns för både hund och katt, i flera olika smaker och anpassat efter djurets ålder.

Arion är utvecklat i Holland, i ägarbolagets egna laboratorier, och tillverkat i den egna fabriken i Gent, Belgien. De utlovar hög kvalitet på samtliga råvaror i maten och total avsaknad av färgämnen, sojaproteiner och kemiska konserveringsmedel. Alla produkter innehåller dessutom Omgea3 och Omega6 och har en lägsta smältbarhet på 83 %.

Arions mål är att bli marknadens bästa leverantör. Detta vill de uppnå genom att noggrant välja återförsäljare och alltid utgå från expertis och yrkeskunnande. På så sätt ska kunden få så bra vägledning som möjligt.

– Vi är glada att nu kunna erbjuda Arion till våra kunder. Vi har haft önskemål på detta och det är alltid roligt att ge kunden vad den vill ha. Eftersom vi levererar fram till dörren i hela Sverige behöver inte kunderna söka efter närmaste geografiska återförsäljare. Vi finns så nära som på Internet, avslutar Björn Herstad, VD för Foderbilen Sverige AB.

Kommentarer (0)