Alice - Ny projektledare på byrån!

Reklam och kommunikationsbyrån Annaochanna går in på sitt 10:e år 2016. Utvecklingen har gått både upp och ner men nu går det mesta framåt. Vid starten 2006 var kunderna Semper Barnmat, Exotic Snacks och Svensk Fastighetsförmedling Syd mfl. Idag jobbar byrån med kunder som Continental Bakeries, Sölvesborg-Mjällby Sparbank, Björnekulla Food AB, David Nordqvist, Emåmejeriet, Ventex och nya företaget Vacker Betong mfl.

– Vi är av naturliga skäl starka på livsmedel/snabbrörligt men har under åren även jobbat mycket inom byggbranschen, finans och även en del med exempelvis skor, kommuner, fastigheter och logistik, säger Anna Ingesdotter VD och kreativt ansvarig.

Nu satsar vi offensivt på att bli ett starkt gäng med inriktning på flexibilitet beroende på kunders behov och möjligheter. Vi är ett strategisk bollplank med hög kreativ höjd som har förmågan att följa med i alla snabba svävningar på marknaden idag.

Under 2015 har Annaochanna vuxit från en person till fyra medarbetare. Från ett kontorsrum till en byrå med egen fotostudio. Från en omsättning på ca 1,4 miljoner till beräknad till närmare 2,6 miljoner kronor. Från en delägare till två.

Senaste tillskottet är en ung mycket driftig tjej från Sölvesborg. Alice Nilsson, 23 år kommer närmast från Hermods i Karlskrona där hon utbildade sig till Key Account. Hos Annaochanna arbetar hon i team med allt möjligt men är främst projektledare för Emåmejeriet. Hon arbetar även med New Business tillsammans med Anna Ingesdotter.

Men hur kommer det sig att en ung driftig tjej som kan få jobb var hon vill i storstaden väljer en byrå i Sölvesborg? Och varför reklambranschen?

– Jag är född och uppvuxen här och trivs med den mjuka puls och frihet som finns här. Vad gäller reklambranschen är det spännande och omväxlande. Man träffar mycket människor och den andra dagen är inte den andra lik. En härlig variation som gör att man utvecklas varje dag.

• ny projektledare
  • kommunikation
  • nyanställd
  • utveckling
  • sölvesborg
  • reklambyrå
  • reklam
  • näringsliv
  • marketing

Anna och Anna är en reklam- och kommunikationsbyrå som har funnits sedan 2006. Inom byrån finns över 25 års erfarenhet av strategiskt marknadsföringsarbete och kommunikaton. Men också ett stort engagemang inför de utmaningar och möjligheter våra kunder står inför. Vi arbetar med allt från varumärkesstrategi, kommunikation till produktioner i alla typer av media. Även event. I våra kundundersökningar får vi högsta betyg vad gäller kreativitet och nytänkande.

Företaget är ett aktiebolag som ägs av Anna Ingesdotter och Jörgen Granath.

Mer information finns på www.annaochanna.se