Antura lanserar ny hemsida och uppdaterar sin grafiska profil

Antura, framgångsrik leverantör av projektverktyget Antura Projects sedan 2001, lanserar idag en ny hemsida. Målsättningen är att presentera Anturas produkter och tjänster samt kompetensen inom bolaget på ett tydligt och lättöverskådligt sätt, i linje med varumärket.

Antura har, genom flaggskeppsprodukten Antura Projects, positionerat sig som en helhetsleverantör av lösningar för projekt-, portfölj- och resurshantering. Att alltid sätta kunden i fokus och fokusera på såväl användbarhet som användarvänlighet har blivit ett signum. Under hösten 2017 lanserade bolaget den nya versionen av Antura Projects med nytt användargränssnitt, där målsättningen var att förbättra användarupplevelsen ytterligare genom att erbjuda ett mer lättarbetat, modernt och visuellt gränssnitt.

Som ett fortsatt led i Anturas tillväxtstrategi påbörjades under samma tid även ett arbete med en ny grafisk profil. Syftet var att lyfta denna i enlighet med produkten samt tydligare spegla varumärket:

Anturas starka position på marknaden liksom vårt uppdaterade användargränssnitt krävde en visuell inramning på samma höga nivå, berättar Elin Roxhage, Marketing Manager på Antura. Ett nytt grafiskt manér som lanseras rör presentationen av produkten i ett rutnät, vilken symboliserar struktur, planering, ordning och reda – något som är synonymt med Antura Projects.

Ambitionen med den nya hemsidan är att presentera Anturas produkter och tjänster samt kompetensen inom bolaget på ett tydligt och lättöverskådligt sätt. Utöver detta är målsättningen att erbjuda besökaren en mer visuellt tilltalande upplevelse och responsiv förbättring. Också det tryckta materialet i form av produktblad har fått ett lyft, i enlighet med den grafiska profilen. Den svenska hemsidan är först att lanseras, under våren tillkommer övriga marknader.

Utöver personliga möten utgör Anturas webbplats ofta vår första kontakt med kunder och andra intressenter. Vår nya hemsida möjliggör en tydligare presentation av Anturas produkter och tjänster som är i linje med varumärket, säger Mattias Andersson, CEO på Antura.

• grafisk profil

Sedan 2001 har Antura framgångsrikt levererat projektverktyget Antura Projects - en helhetslösning för projekt-, portfölj- och resurshantering. Antura har ett stort antal kunder och över 200 000 nöjda användare i mer än 50 länder. Bland kunderna återfinns välkända företag och organisationer såsom Husqvarna, Saab, SJ, Intrum Justitia, Skanska och Assa Abloy.

Under åren har vi samlat på oss gedigen erfarenhet från olika branscher och har därför stor förståelse för våra kunders utmaningar och behov. Antura Projects är också mycket uppskattat för sin användarvänlighet, vilket är en avgörande faktor för att lyckas med införandet av ett nytt projektverktyg.

Antura Projects är det rätta valet för din verksamhet, om du vill ha en vinnande kombination av användarvänlighet, kraftfull funktionalitet, hög säkerhet, bra integrationsmöjligheter och en attraktiv licensmodell – allt tillsammans i ett komplett projektverktyg. Vi erbjuder också en enkel och smidig implementation, oavsett om du väljer egen drift eller vår ISO27001 certifierade molntjänst.

Antura - alltid med kunden i fokus!