Profoto väljer Antura Projects

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2013 13:41 CEST

Profoto är en marknadsledande tillverkare av belysningsutrustning för fotografering, med representation och distributörer i mer än 50 länder. Profoto letade efter en helhetslösning för verksamhetens portfölj- och resurshantering. Efter en utvärdering föll valet på Antura Projects.

Profoto är en marknadsledande tillverkare av belysningsutrustning för fotografering, med representation och distributörer i mer än 50 länder. Målsättningen är att utveckla och tillverka marknadens bästa ljusutrustning för yrkesfotografer. Man satsar hårt på produktutveckling och har idag en produkt-roadmap som sträcker sig fram till 2018.

Verksamheten är projektorienterad och projektportföljen omfattar kontinuerligt ett 25-tal projekt. Resursplaneringen är en kritisk funktion för att projekten skall kunna genomföras och leverera på utsatt tid.

Då man insett att man växt ur sina Excel-lösningar och andra nischade program, sökte man efter en helhetslösning som kunde stötta såväl de enskilda projekten som verksamhetens portfölj- och resurshanteringen.

Efter en tids utvärdering av förekommande system på marknaden föll valet på Antura Projects.

Systemet har varit i produktion sedan slutet av 2012 och nu vill man ta nästa steg.

”Vår framtida resa på Profoto kommer att fokusera på att, efter att ha varit väldigt inriktat på portföljhantering och involverat mest projektledare, nu få ut det bredare i organisationen och få in samtliga projektdeltagare i systemet”, menar Lars Wiklund, Product Manager, Profoto.

Profoto är en marknadsledande tillverkare av belysningsutrustning för fotografering, med representation och distributörer i mer än 50 länder. Profoto grundades 1968 och har idag ca 70 anställda och en omsättning på ca 255 MSEK (2012).

I över 10 år har Antura framgångsrikt arbetat med att utveckla och implementera Antura Projects  - en helhetslösning för projekt-, portfölj- och resurshantering.

Antura Projects erbjuder ett modernt, heltäckande och användarvänligt stöd för hela projektverksamheten.

Antura Projects har ett stort antal företagskunder och närmare 100.000 nöjda användare över hela världen. I Sverige utgörs kunderna av flera välkända företag och organisationer såsom PostNord, Assa Abloy, SJ, Folksam, Sveriges Radio, Lantmännen och Husqvarna.

Vår målsättning är att Antura Projects alltid skall vara det främsta valet för alla organisationer som behöver ett etablerat och välfungerande projektverktyg.

Kommentarer (0)