Hos oss arbetar årets hållbara förmedlare!

Nyhet   •   Nov 14, 2016 14:19 CET

Carita Opseth, Head of Health & Benefits, har utnämnts till ”Årets hållbara förmedlare” av SPP.

Motiveringen lyder:

”Carita bidrar med en hållbar affärsutveckling – strategiskt och konkret. Genom sitt ledarskap driver hon marknaden i en mer hållbar riktning.”

– För mig är hållbarhet något som ska hålla i längden. Vi arbetar för att det ska bli mer transparens och att företagen ska veta vad de betalar för. Det skapar grundförutsättningarna för ett hållbart samarbete säger Carita.

Som exempel kan nämnas att det nya regelverket Mifid II nu är på gång, och än är det inte beslutat hur det ska tolkas. Vi tror dock att det lutar åt att försäkringsgivarna inte får ge oss betalt som tredje part och därför undersöker vi nya betalningsmodeller. En annan aspekt är IDD-regelverket som säger att vi måste kunna visa konsumenten hur hen får konsumentnytta av den ersättning vi tar ut, fortsätter Carita. Här måste vi vara väldigt tydliga och transparenta så att våra kunder verkligen förstår vår roll och vår tjänsteleverans avslutar hon.

Aon Health & Benefits säkerställer att Aons kunders pensionsprogram är säkra, skäliga och hållbara genom bland annat objektiv och oberoende rådgivning som ger arbetsgivare och de anställda överblick över pensionsplanerna.