Aon lanserar ”Brexit Navigator”

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2017 10:32 CET

Aon lanserar ”Brexit Navigator”, ett egenutvecklat interaktiv verktyg för att hjälpa företag att hantera de möjligheter och risker som följer Storbritanniens kommande utträdde ur EU.

Aon plc lanserar nu Brexit Navigator, en specialgjord och egenutvecklad trestegslösning för att hjälpa företag att identifiera och kvantifiera effekterna av Brexit riskexponeringar och möjliggöra omformering av sin riskhantering och finansieringsstrukturer. Brexit Navigator bygger på ett interaktivt verktyg som presenterar scenariobaserade insikter för vart och ett av EUs fyra friheter: varor, kapital, tjänster och personer, vilka kan hjälpa till att bedöma effekterna av Brexit.

Grant Foster, Managing Director, Aon Global Risk Consulting UK kommenterar: ”Omfattande samtal med kunder från olika branscher och geografiska områden, under de senaste fyra månaderna, har gett oss ett unikt perspektiv på företagens oro för effekterna av Brexit. Dessa insikter i kombination med vår djupa och breda kompetens inom riskrådgivning och risklösningar har gjort det möjligt för oss att utveckla Brexit Navigator.”

Brexit Navigator är ett trestegsverktyg som lämpar sig för globala företag som har verksamhets- och affärsintressen i Storbritannien.

Baseline – Bedömer hur "Brexit-redo" företaget är, kartlägger potentiella möjligheter och risker samt genomför en riskbedömning genom linsen av EUs fyra friheter.

Balance – Från artikel 50 till formellt utträde hjälper verktyget företag att förstå hur de bör justera sina riskhanterings- och försäkringsprogram.

Horizon – Från och med Storbritanniens formella utträde ur EU; Test av de förändringar som gjorts på företagets risk- och försäkringsprogram för att säkerställa att det är hållbara lösningar för framtiden.

Eddie McLaughlin, Chief Commercial Officer EMEA, Aon Global Risk Consulting tillägger: "Brexit Navigator är ett bra exempel på vad vi gör bäst på Aon; en innovativ lösning skapad av experter som har lyssnat på vad våra kunder behöver. Såsom vid alla nya risker, desto snabbare ett företag kan planera för ett eventuellt resultat desto bättre. Brexit Navigator kommer att hjälpa kunder att mäta och reagera på risker och möjligheter som uppstår genom Brexit."

Besök www.aon.com/BrexitNavigator för mer information om verktyget, se en kort video och be om en gratis demo. På www.aon.com/brexit/ finns Brexitnyheter, insikter och ytterligare material från Aon.

Aon Sweden är en del av Aon Corporation som med drygt 72 000 medarbetare över hela världen levererar kundvärde genom innovativa, effektiva lösningar som hanterar företags och organisationers risker och ökar medarbetarnas produktivitet.