Aon välkomnar Manchester United i Stockholm den 6 augusti

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 11:00 CEST

Stockholm, den 18 juni, 2013 – Aon plc (NYSE:AON), världsledande inom riskhantering och
HR-rådgivning och outsourcingtjänster, meddelar idag att man ser fram emot att välkomna Manchester United till Stockholm i augusti 2013. Aon har varit huvudpartner och global tröjsponsor för Manchester United sedan 2010.

Manchester United, ett av de mest kända klubbnamnen inom en av världens mest populära sporter, håller rekordet med hela 20 engelska Premier League-titlar,11 FA-Cuptitlar, samt tre europeiska mästerskap. Idag meddelade klubben att den kommer spela en internationell träningsmatch mot AIK Stockholm på tisdagen den 6 augusti på Friends Arena.

”Jag är glad att den sista matchen under våra förberedelser för säsongen 2013/2014 kommer hållas i den storslagna nya hemarenan för svensk fotboll. Det är första gången vi spelar mot AIK och det kommer att vara ett tufft test för spelarna nu när vår nya kampanj närmar sig”, sade David Gill, Manchester Uniteds VD.

Som ett globalt företag och en betrodd samarbetspartner till Manchester United, har Aon utmärkta förutsättningar att föra ett av världens mest populära fotbollslag till sina kunder och kollegor runtom i världen.

”Aons samarbete med Manchester United är lika värdefullt i Sverige som det är i Asien och Sydamerika. Som huvudpartner för Tour 2013 ges Aons kollegor i Sverige och runtom i världen en fantastisk möjlighet att visa vad vi gör för våra kunder, och hur frågor som vi hjälper dem med inom
riskhantering, human resources, hälsa, pension, samt data och analys, är lika viktiga inom näringslivet som de är inom sport”, sade Jacob Schlawitz, VD för Aon Sweden.

Om Aon plc
Aon plc (NYSE:AON) är den ledande leverantören av risk managementtjänster, försäkring och återförsäkringsförmedling,  human resources-lösningar och outsourcing. Via sina fler än 65000 kolleger runt om i världen, enas Aon för att stärka resultaten för kunder i över 120 länder, via innovativ och effektiv riskhantering och personalrelaterade produktivitetslösningar och med industriledande globala resurser och teknisk expertis. Aon har upprepade gånger blivit utnämnd till världens bästa mäklare, bästa försäkringsförmedlare, återförsäkringsförmedlare, captives manager och bästa employee benefits konsultfirma av flera industrikällor. Besök www.aon.com för mer information om Aon och http://www.aon.com/manchesterunited för att veta mer om Aons globala partnerskap och tröjsponsorskap med Manchester United.

Aon är Sveriges ledande leverantör av risk managementtjänster, försäkrings- och återförsäkringsförmedling, human resources-lösningar och outsourcing. Aon har ett starkt lokalt engagemang för sina kunder och ett globalt utbud av expertis och resurser. Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon cirka 250 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Aon är certifierade enligt ISO 14001, den globalt erkända standarden för miljöledningssystem. Gå in på www.aon.com/sweden/ för mer information.