Carita Opseth utnämns till Head of Aon Hewitt Retirement

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2014 10:35 CEST

Stockholm, den 24 juni, 2014 – Aon har utnämnt Carita Opseth till Head of Aon Hewitt Retirement i Sverige. Carita kom till Aon från Alecta i mars i år. På Alecta var Carita kundansvarig för många av Sveriges största företag och hjälpte dem med deras komplexa försäkringsfrågor. Hon ansvarade också för nätverk för stora bolag och stärkte bolagens kompetens inom kollektivavtalsområdet. År 2013 tilldelades Carita priset som Årets talare inom pension av Pension & Försäkring. Carita kommer att rapportera till Colin Haines, Head of Aon Hewitt’s International Retirement & Investment i Norden.

I förra veckan annonserade regeringen att möjligheterna för försäkringsförmedlare att ta emot provisioner inom pensionsområdet kommer att begränsas. Aon Hewitt har varit drivande när det
gäller att öka kunskapen om konsekvenserna av provisioner.

– Vi välkomnar den förbättring denna provisionsbegränsning innebär för den enskilda pensionsspararen, säger Carita Opseth. Vi tycker att det är viktigt att arbetsgivarna förstår hur mycket deras anställda betalar till förmedlaren i form av provision för sina pensionslösningar.

I mars i år rekryterades också Jonas Gyllenkrook och Oscar Alm till Aon. Under Caritas ledning utgör de, tillsammans med Robert Cederberg,  ett av marknadens mest kunniga och väletablerade konsultteam med lång erfarenhet inom ersättningsfrågor och framför allt tjänstepensioner.

– Som renodlade konsulter, med ersättning från våra kunder – inte från försäkringsgivarna –
kan vi hjälpa företag och anställda att få ut så mycket som möjligt av tjänstepensionen utan att styras av incitament som till exempel provisioner, arvode från förvaltningstjänster eller egna fonder, avslutar Carita.

Kontakter på Aon:
Carita Opseth, Head of Aon Hewitt Retirement, 0705 68 06 14
Maths Stanser, Chief Commercial Officer Aon Sweden, 0708 68 40 13
David Källström, Senior Consultant Aon Hewitt, 0760 27 28 16

Om Aon Hewitt
Aon Hewitt är världens ledande leverantör inom human
capital konsulting och outsourcingtjänster. Företaget samarbetar med olika
organisationer för att lösa deras komplexa utmaningar inom belöning och talang,
de relaterade finansiella aspekterna, och för att förbättra deras resultat. Aon
Hewitt designar, realiserar, kommunicerar och administrerar en rad olika
lösningar inom human capital, pension, investeringshantering, hälsovård,
belöning och talanghantering. Med mer än 29 000 medarbetare i 90 länder gör Aon
Hewitt världen till en bättre arbetsplats för sina kunder och deras medarbetare.

Om Aon
Aon är Sveriges ledande leverantör av risk managementtjänster, försäkrings- och återförsäkringsförmedling, human resources-lösningar och outsourcing. Aon har ett starkt lokalt engagemang för sina kunder och ett globalt utbud av expertis och resurser. Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon cirka 250 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Aon är certifierade enligt ISO 14001, den globalt erkända standarden för miljöledningssystem. Gå in på www.aon.com/sweden/ för mer information.

Följ Aon Sweden på Twitter: https://twitter.com/Aon_Sweden