Det cirkulerar bluffmail som ser ut att komma från Aon

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2017 11:47 CET

Klicka här för att läsa senaste uppdateringen om cyberincidenten.

Det har kommit till vår kännedom att det under tisdagen den 21 februari gått ut epostmeddelande från användardomänen @aon.at och som innehåller en zip-fil med skadlig kod.

@aon.at är inte en av Aons domäner och Aon har ingen koppling till dessa epostmeddelanden. Såvitt vi har kunnat utröna tillhör domänet telekomleverantören Austria Online.

Vi uppmanar alla våra kunder att inte öppna epost från den domänadressen, att följa sina interna riktlinjer för misstänkt bluffmail samt rapportera till oss om de fått dessa utskick.

Frode Stakston, Regional Head of IT Nordics
+47 91 31 75 88, frode.stakston@aon.no

Aon Sweden är en del av Aon Corporation som med drygt 72 000 medarbetare över hela världen levererar kundvärde genom innovativa, effektiva lösningar som hanterar företags och organisationers risker och ökar medarbetarnas produktivitet.