Kia Buranakol Issa, ny medarbetare till Aon Global Risk Consulting

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2017 11:39 CET

Som ett led i att förstärka Aons tjänsteerbjudande till captivebolag, välkomnar vi ytterligare en ny medarbetare och fortsätter därmed att säkra upp för långsiktiga samarbeten med våra kunder.

Kia Buranakol Issa kommer att tillträda tjänsten som Senior Actuary från mars 2017 och blir ett viktigt tillskott i affärsområde Retail/AGRC. Hon kommer närmast från Sirius International där hon har haft en position som prissättningsaktuarie inom sakåterförsäkring.

Våra uppdragsgivare har höga krav på proaktivitet och kompetens inom aktuariefunktionen, inte minst med hänsyn till Solvency II. Vi är övertygade om att Kia med sin erfarenhet av aktuariella beräkningar kommer att kunna bidra positivt och förstärka samarbetet med Aons befintliga och framtida kunder.
Ulrika Lilliehöök, Head of Retail | Aon Sweden AB

Inom Aon Global Risk Consulting hjälper vi våra kunder att hantera sina risker, där dessa inte försäkras på traditionellt vis, bland annat genom:

• Riskfinansiell analys och rådgivning
  • Aktuariella tjänster
  • Compliance
  • Captive Management

För mer information och frågor

Ulrika Lilliehöök
Head of Retail | Aon Sweden AB
T: +46 (0)733 97 41 33 | E: ulrika.lilliehook@aon.se

Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon Sweden drygt 240 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Aon är certifierade enligt ISO 14001, den globalt erkända standarden för miljöledningssystem. Besök oss på www.aon.com/sweden/ för mer information.

Aon Sweden är en del av Aon Corporation som med drygt 72 000 medarbetare över hela världen levererar kundvärde genom innovativa, effektiva lösningar som hanterar företags och organisationers risker och ökar medarbetarnas produktivitet.