Välkommen till Aon Health & Benefits, Björn Loop och Johan Keding

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2017 08:00 CET

Den 18 januari tillkännagav Aon Plc att de slutfört förvärvet av Admix, ett ledande företag inom Health & Benefits lösningar i Brasilien. Även i Sverige förstärker vi vår kompetens inom området och välkomnar vi två ny medarbetare.

Björn Loop har tillträtt tjänsten som Account Executive inom affärsområde Health & Benefits nu i januari. Björn kommer till oss med mångårig erfarenhet från försäkringsbranschen och har tidigare arbetat på Alecta. Närmast kommer Björn från Försäkringsstrategi, en fristående försäkringsförmedlare som numera tillhör Söderberg & Partners-koncernen.

Johan Keding kommer också att tillträda en tjänst som Account Executive. Han kliver ombord i mars 2017. Johan kommer närmast från Söderberg & Partners där han i sin roll som rådgivare och team leader arbetat som ansvarig förmedlare. Tidigare har Johan arbetet flera år inom Sparbankerna Finn/Öregrund/Skåne, bland annat som biträdande kundansvarig med ansvar för stora företagskunder.

Vi önskar både Björn och Johan varmt välkomna till Aon och Health & Benefits och är övertygade om att både kommer att bidra positivt och förstärka samarbetet med Aons befintliga och framtida kunder. Affärsområde Health & Benefits levererar ett helt spektrum av lösningar för pensionsförmåner och outsourcing för att fylla våra kunders behov såväl idag som i framtiden.

För mer information och frågor:

Carita Obseth
Head of Health & Benefits | Aon Sweden AB
T: +46 (0)705 68 06 14 | E: carita.obseth@aon.se

Aon Sweden är en del av Aon Corporation som med drygt 72 000 medarbetare över hela världen levererar kundvärde genom innovativa, effektiva lösningar som hanterar företags och organisationers risker och ökar medarbetarnas produktivitet.