APak kommer delta på EMPACK 2014

Göteborg, Sverige, 2014-09-10 - In English

APak AB i Mölndal, Sverige, har idag formellt meddelat sin närvaro vid Empack 2014. APak är resultatet av sammanslagningen av två tidigare affärsenheter, A-förpackning och Bröderna Ljungquist, till ett enda bolag, aPak AB.

”APak och Empack har mycket gemensamt”, säger Evelina Lindgren, vice VD för aPak. ”Vi brinner båda för förpackningsindustrin, vi fokuserar båda på att erbjuda de bästa lösningarna till våra partners, och vi har båda nyligen genomgått en namnändring! Från vår sida är vi ännu mer entusiastiska än vanligt över vårt deltagande på mässan eftersom det kommer att bli det första stora offentliga forum där vi presenterar det nya varumärket och vår nya profil.”

Det nya aPak står för mer än bara en sammanslagning av två affärsområden, det står för vad vi tycker är en bättre och tydligare bild av våra produkter och tjänster och gör oss mer tillgängliga för alla våra kunder. Vårt nya varumärke ger alla våra kunder, stora som små, nationella och interna- tionella, tillgång till hela vårt sortiment av standardförpackningslösningar och produkter, bransch- ledande, kundanpassade lösningar och vår webbshop.”

Årets upplaga av Empack är värd för över 250 utställare och varumärken med ett omfattande ut- bud av både nationella och internationella utställare som visar sina senaste förpackningsprodukter och innovationer. Dessutom kommer mässan ha ett fullspäckat schema med seminarier, nätverks- aktiviteter och andra intressanta aktiviteter. Naturligtvis kommer det även bli en stor branschfest!

”Vi ser Empack 2014 som en av förpackningsbranschens viktigaste händelser och det ger oss ett fantastiskt forum för att presentera våra produkter, innovationer och lösningar, knyta nya kontakter och diskutera några av de utmaningar vi ser som branschen står inför med andra förpacknings- proffs. En fantastisk händelse!”

”När vi skapade det nya aPak,” fortsätter Lindgren, ”kände vi även att det var viktigt att ta fram en ny grafisk identitet för att återspegla förändringarna och vårt nya synsätt. Nu har vi lanserat en helt reviderad grafisk profil och varumärkesuttryck samt en ny webbplats som omfattar båda affärsom- rådena och företagets webbshop. ”

Vissa saker har däremot inte förändrats förklarar Lindgren. ”Vi har länge förespråkat en övergripan- de och mer sammanhängande strategi för logistik- och förpackningslösningar. Denna affärsstrategi har fungerat mycket bra under åren och hjälpt våra kunder att växa och frodas. Detta kommer inte att förändras. Det är helt enkelt så att hädanefter kommer även vår interna organisation och bran- ding att återspegla samma filosofi. ”

”Vi är också riktigt stolta över vår monter i år”, fortsätter hon. ”Vi kommer att visa upp vårt nya utseende samt dela med oss av några av våra mer innovativa lösningar och produkter. Vi kommer också att presentera en riktigt rolig tävling med några fantastiska priser. Vi ser verkligen fram emot att träffa både nya och gamla kunder! ”

• Emballage, förpackning

• emballage
  • empack2014
  • empack
  • mässa

Om aPak

APak är ett familjeägt förpacknings- och logistikföretag med huvudkontor strax utanför Göteborg samt kontor och lager i Eskilstuna. APak producerar och arbetar med ett brett utbud av förpacknings- lösningar och material som betjänar kunder i Europa, Nordamerika och Kina. Företagets kunder består främst av framgångsrika, svenska industriföretag, aktiva både inom Sverige och på en global nivå.

Peter Borgelöv

Presskontakt Webmaster 031-7212216