Peter Jurmala ledamot i LEED-kommittéen

Peter Jurmala, arkitekt på Aperto, har blivit omvald ledamot i svenska LEED-kommittén på Sweden Green Building Councils årsstämma. Peter är mycket engagerad i miljöfrågor och har arbetat som arkitekt i USA. Därför är LEED och Peter Jurmala en perfekt kombination.

LEED är ett miljöcertifieringssystem för byggnader. Det är utvecklat i USA och är idag världens mest spridda. LEED är ett internationellt system som uppmanar till att tänka på miljöaspekter i ett brett globalt perspektiv och som även uppmuntrar innovationer. Systemet har samma kriterier över hela världen, men det finns nationella skillnader i det praktiska användandet pga olika lagstiftning och standarder. Svenska LEED-kommittéen gör LEED lättillgängligt och enkelt att använda i Sverige. Det är här Peter Jurmala och hans kollegor gör ett stort och viktigt arbete för miljön.

Tack Peter och ni andra som arbetar ideellt med att utveckla
miljövänligt byggande!

Läs mer på Sweden Green Building Councils hemsida.