Apica växer stadigt och anställer ny marknadschef

IT-företaget Apica, experter på att testa, utvärdera och kvalitetssäkra webbplatser, växer stadigt på den svenska och internationella marknaden. Nyligen rekryterades en ny marknadschef, Andrea Svanberg, för att stärka och öka kommunikationen ut mot marknaden.

Andrea kommer närmast från Arenakoncernen AB där hon arbetade som Kommunikationsansvarig. Andrea har tidigare arbetat som frilansande journalist, översättare och copywriter och har en kandidatexamen i Journalistik och Multimedia från Södertörns högskola samt har studerat Medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet.

- Det ska bli väldigt roligt att leda marknadsarbetet på Apica som är ett företag med stark drivkraft framåt och ett ständigt nytänk. Jag ser fram emot att hjälpa Apica att nå nya mål och en fortsatt spännande utveckling, säger Andrea Svanberg, ny Marknadschef på Apica.

Apica har idag cirka 50 anställda i Sverige och utomlands. Apica grundades 2005 och har huvudkontor i Stockholm och Santa Monica, med ytterligare kontor i New York, London och Zürich.

• PR, kommunikation

• nyanställda

Apica är ett svenskt företag som tillhandahåller internetbaserade tjänster som utför avancerade lasttester och prestandaanalyser av affärskritiska webbapplikationer. Med Apicas tjänster kan kunderna snabbt och effektivt höja kvaliteten, tillgängligheten och prestandan på webbplatser med tillhörande applikationer och servermiljöer.
Företaget har kontor/testcenter i Stockholm, över 200 mätpunkter i Norden, Europa och USA, samt lastkapacitet på mer än 30 GB/s syntetisk internettrafik från femtio lastcentra i USA, England och Sverige.

Apica grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Sven Hammar är VD. Bland kunderna återfinns flera stora svenska företag och myndigheter. Se www.apicasystem.com