Snabbväxande Apica fortsätter att rekrytera

Det svenska IT-företaget Apica, experter inom webbprestanda, inleder det nya året med att rekrytera tre nya medarbetare. Robert Karaszi får titeln Head of Service Delivery, Nora Behrouzi börjar som testkonsult och Lars Malm blir ny interaktionsdesigner.

Robert Karaszi är ny ”Head of Service Delivery” och blir i och med det medlem i ledningsgruppen. Robert Karaszi har innehaft ledande befattningar i svenska IT-företag i över 15 år och kommer närmast från en befattning som operativ chef för säkerhetsföretaget Nyx Security.

Nora Behrouzi blir ny på posten som testkonsult. Hon har en kandidatexamen inom datateknik från Iran och kom till Sverige för 3 år sedan och läser nu även till Kvalitetssäkrare och testare på Nackademin i Stockholm.

Lars Malm blir Apicas nya Interaktionsdesigner. Lars Malm kommer närmast från kommunikationsbyrån Futurniture där han arbetade med interaktionsdesign. Han har tidigare studerat IT, medier och design på Södertörns högskola.

Fotografier på nya medarbetare för publicering:

Apica är ett svenskt företag som tillhandahåller internetbaserade tjänster som utför avancerade lasttester och prestandaanalyser av affärskritiska webbapplikationer. Med Apicas tjänster kan kunderna snabbt och effektivt höja kvaliteten, tillgängligheten och prestandan på webbplatser med tillhörande applikationer och servermiljöer.

Företaget har huvudkontor i Stockholm samt ca 300 mätpunkter i Norden, Europa och Usa. Apica har utöver detta fler än femtio testcentra i USA, Asien, Europa och Sverige som tillsammans kan generera lasttester på totalt mer än en miljon samtidiga besökare till en webbsajt.

Apica grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Sven Hammar är VD. Bland kunderna återfinns flera stora svenska företag och myndigheter. Se www.apicasystem.com