Johanna Ene utsedd till Årets tandsköterska 2017

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2017 08:00 CET

De tre kandidaterna från vänster till höger: Sari Laaja, Annalena Rundqvist Nordin och Johanna Ene.

Under torsdagskvällen delades utmärkelsen Årets tandsköterska ut för femte året i rad. Juryn utsåg Johanna Ene till vinnare för sitt arbete under året som gått. Vinsten består, utöver äran och diplom, av bland annat ett ansenligt bidrag för vidareutbildning.

Motiveringen, som kommer direkt från nomineringen, lyder: “Johanna Ene gör tandsköterskan synlig för hela teamet i hela landet med sin blogg. Johanna visar på en kärlek till yrket samtidigt som hon är modig att säga och stå för sitt ord. Johanna gör i sin blogg och i Tandsköterskan upp med det gamla synsättet på tandsköterskan som en underställd serviceperson. Hon representerar den moderna tandsköterskans yrkesroll. En självständig person med stort ansvar och kunnande."

Utöver vinnaren utsågs även två hederspristagare för sitt inspirerande arbete inom tandsköterskeyrket. Hedersomnämnande gick till tandsköterskorna Sari Lajja och Annalena Rundqvist Nordin.

Årets tandsköterska startades 2012 av ApoEx och Svenska Tandsköterskeförbundet. Utmärkelsen syftar till att höja statusen hos tandsköterskeyrket genom att lyfta fram representanter för yrket som visar stor passion för sin verksamhet. Priset delades ut av Mattias Sjöstrand, ApoEx, och Marie Udèn, Svenska Tandsköterskeförbundet, vid en ceremoni i Stockholm under torsdag kväll. Konferencier var liksom tidigare år artisten Tobias Karlsson.

Det går redan nu att nominera till Årets tandsköterska 2018. Som patient eller arbetande inom tandvården röstar du enkelt på din egen tandsköterska eller kollega via sajten www.aretstandskoterska.se.

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på www.apoex.se.

Kommentarer (0)