Region Skåne väljer ApoEx som ny helhetsleverantör av läkemedelsförsörjningen

ApoEx har den 1/7 2016 signerat avtal med Region Skåne om att sköta läkemedelsförsörjningen till samtliga av regionens sjukhus, vårdcentraler och övriga sjukvårdsinrättningar. Avtalet börjar gälla den 1 september 2017. Den nya affären är ApoEx tredje stora affär på kort tid.

Nu är Region Skåne klar med sin upphandling av apotekstjänster för hälso- och sjukvården. ApoEx har fått förnyat och utökat förtroende att leverera läkemedelsförsörjningstjänster inklusive läkemedelsservice/vätskevagnsservice och tillverkningstjänster till Region Skåne.

Det är mycket glädjande att vi har lyckats bli helhetsleverantör till Region Skåne. Det är en viktig pusselbit i förverkligandet av den nya affärsplan som vi nyligen har arbetat fram. Från och med nu och fram till avtalsstart kommer vi att planera och fokusera på det viktiga förberedelsearbetet i samarbete med regionen. Det är vår förhoppning att Region Skåne ska uppleva att de med oss som partner erhåller ett mervärde som ger utrymme för mer vård för pengarna”, säger affärsområdeschef Tony Rydberg.

Den vunna upphandlingen är en av flera för ApoEx under 2016. Nyligen valde Landstinget i Värmland ApoEx som leverantör. Uppdraget avser hantering av läkemedelsförsörjning till sjukhus och sjukvårdsinrättningar. Det innefattar även ex temporetillverkning av cytostatika och sterila läkemedel. Avtalet med Värmland börjar gälla 1 mars 2017. Också här har planering och förberedelser påbörjats.

Därutöver har Stockholms läns landsting valt att avropa sin option att förlänga befintligt avtal. Det förnyade uppdraget innebär fortsatt förtroende för hanteringen av läkemedelsleveranser till sjukhusen och sjukvårdsinrättningarna inom Stockholms läns landsting.

För mer information:

Tony Rydberg, affärsområdeschef

E-post: tony.rydberg@apoex.se

Mattias Sjöstrand, marknadschef

E-post: mattias.sjostrand@apoex.se

• Medicin, läkemedel

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på www.apoex.se.