Apollo inför online check-in

Från den 18 augusti kommer de kunder som reser med Novair och förbokat sittplatser ges möjlighet att checka in online.

Apollos kunder som reser med Novair och har förbokade sittplatser kommer framöver att kunna checka in online 14 dagar före avresa. Boardingkortet skrivs ut hemma och kunden kan sedan enkelt och bekvämt lämna sitt bagage direkt vid bagageinlämningen på flygplatsen.

- Långa incheckningstider är påfrestande. Det pågår en ständig digital utveckling för att göra hela reseupplevelsen så enkel och smidig som möjligt och med detta höjer vi servicenivån ytterligare, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Novair vill få så många som möjligt att prova den nya tjänsten som infördes den 18 augusti. För att ytterligare locka kunder att använda den nya tjänsten kommer Novair ge specialerbjudanden på försäljning ombord till de som väljer att checka in online. Inom kort lanseras även möjligheten till att resa helt digitalt med boardingkort i smartphone.

Vid frågor och mer information kontakta:
Kajsa Moström, Pressansvarig, 070-672 32 00, kajsa.mostrom@apollo.se