Apollo lanserar skugghotell

Under 2015 har Apollo sett en ökad efterfrågan hos resenärerna att befinna sig i skuggan under sin semester. Enligt framtagen rapport har man identifierat denna efterfrågan som en möjlighet att kunna erbjuda sina resenärer garanterad skugga under semestern.

”Svensken efterfrågar till stor del det varma klimatet men inte alltid den direkta exponeringen av sol”, säger man på Apollo. Det finns en försiktighet och ökad medvetenhet om UV-strålningen, men även ett intresse av att kunna vara mer aktiv i skuggan snarare än att få den perfekta brännan, enligt Apollo.

Apollo kommer till hösten att lansera sitt första Skugghotell med 100% skuggaranti vid restauranger, poolområde och tillhörande område på stranden. Rummen liksom samtliga passager kommer att vara utrustade med dubbla persienner och filmväv på fönster som reflekterar bort allt ljus.

”Det är viktigt att våra resenärer känner att det är fullt skyddade oavsett var de befinner sig på hotellet, säger Apollo.

Vid ankomst kommer samtliga resenärer att förses med solkräm, parasollhatt och UV-baddräkt i form av en kroppsstrumpa för att fullt kunna njuta av sin semester. Vid frukosten kommer det även att serveras D-vitamintabletter för att kompensera för utebliven solexponering, liksom daglig gratis spray-tan i SPA:t för samtliga resenärer.

Vill du få mer information och göra en intresseanmälan inför lanseringen hösten 2016 vänligen besök: www.apollo.se/skugghotell

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och har ett stort utbud av resor världen över. Apollo ägs av tyska REWE-gruppen, och ingår nu i gruppens resedivision DER Touristik som Apollo Travel Group. Apollo erbjuder sedan några år tillbaka hotellkoncept - Apollo Mondo till både familjer och par och har fyra underkategorier; Family Resorts, Selected, Enjoy och Duo, där Skugghotellen ”Apollo Mondo Shadow” blir det femte i raden.