Apollo storsatsar på egna medier

Ett helt nytt magasin, inspirerande filmer och solvarma appar.
Apollo gör nu en redaktionell storsatsning i sina egna mediekanaler.
– Vårt nya reklamkoncept har varit en stor framgång och nu är vi redo att ta nästa steg och komplettera reklamen genom att på ett personligare sätt berätta om våra hotell och resmål i appar, magasin och på nätet, säger Marie Lindqvist, nordisk marknadschef på Apollo.

Första delen i den nya satsningen blir Apollo Magasin som kommer ut med sitt första nummer i sommar. Premiärnumret fokuserar på Apollos hetaste hotell och resmål den kommande vintern.

– Vi har en tät dialog med våra gäster och försöker anpassa vår kommunikation efter deras behov. Apollo Magazine är ett exempel på detta där vi på ett nytt sätt guidar och tipsar våra gäster om pärlorna i Apollos stora utbud. Vi kommer också att släppa inspirationsappar där vi tar in material från magasinet och webben i en ny paketering. Vi vill möta våra kunders behov i varje steg på resan, från inspiration och bokning till resans slutmål. Vi kommer att lansera en hel del nyheter under året, säger Marie Lindqvist.

Apollo Magasin, som ersätter den traditionella resekatalogen, kommer att ges ut två gånger per år i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Filmer, appar, redaktionellt material för webben och sociala medier produceras fortlöpande.

– Vi tror mycket på content marketing och nu går startskottet för att jobba med mer redaktionellt material i våra digitala kanaler, avslutar Marie Lindqvist.

Apollo har valt kommunikationsbyrån OTW, ledande inom content marketing i Norden, för att ta fram en strategi för egna mediekanaler och för att ansvara för all redaktionell produktion.

– Detta är en solskenshistoria i dubbel bemärkelse. Det ska bli fantastiskt kul att få jobba ihop med Apollo, då samarbetet täcker in hela vårt erbjudande inom print, rörligt och digitalt, säger Anders Rask, vd OTW Communication.