Apollo utlyser tävling om bästa omslagsbild

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 15:08 CEST

Idag startar Apollo en fototävling där reslystna med fina bildminnen från utlandssemestern har möjlighet att få sin bild publicerad som katalogomslag. I vinstpotten, som fördelas både på tävlingsdeltagare och på röstare, finns 45 000 kronor i respengar. Vinnarna utses genom en röstning på Facebook.

– Vi märker att fotografier ligger många varmt om hjärtat, bland annat genom att våra kunder flitigt delar sina bästa semesterbilder med oss. Det är det som ligger till grund för fototävlingen. Att koppla den till Facebook känns naturligt eftersom det är ett naturligt sätt för oss och våra gäster att kommunicera, säger Pernilla Enkler, informatör på Apollo.

Apollo har använt Facebook som en kommunikationskanal sedan i mars och ser en stadig tillväxt bland sina fans, vilket vittnar om att det är uppskattat.

– Många av våra gäster finns på Facebook och för dem blir det enklare att föra en dialog med oss om de kan göra det i samma kanal. Dessutom är det snabbt och informellt, så tröskeln för att ställa en fråga sänks, fortsätter Pernilla.

För vidare information om tävlingen sök upp Apollo Sverige på Facebook.

För mer information, kontakta:
Pernilla Enkler, informatör på Apollo, tel: 08-673 85 09, mail: pernilla.enkler@apollo.se

Om Apollo
Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 28 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige och Falk Lauritsen i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.