Nu är sommaren 2011 med Apollo här Direktflyg från Umeå till Kreta och Bulgarien

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 11:50 CEST

Nästa sommar erbjuder Apollo åtta avgångar från Umeå direkt till ett par av de mest efterfrågade resmålen i Sydeuropa.

– Det är härligt att kunna erbjuda umeborna direktförbindelse med några av svenskarna absoluta sommarfavoriter, säger Pernilla Enkler, informatör på Apollo. Vi har förstått att efterfrågan är stor.

Direkt till Kreta erbjuder Apollo nästa sommar sex avgångar, fredagarna den 13, 20 och 27 maj samt 3, 10 och 17 juni.

Pernilla Enkler, informatör på Apollo
Pernilla.enkler@apollo.se

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Finland och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige och Falk Lauritsen i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.

Till Bulgarien går två avgångar, torsdagarna den 18 och 25 augusti. De resmål som nås i Bulgarien är Sunny Beach och Nessebar.