Ny rundresa - Majestätiska Marocko

Apollos vinternyhet Marocko lockar många och mer än en tredjedel av resorna har redan sålts. Många har efterfrågat en rundresa och därför lanserar nu Apollo en 8 dagars rundresa med besök i de kungliga städerna Marrakech, Fes, Rabat och Casablanca. En resa som definitivt inspirerar och stimulerar dina sinnen.

- I takt med att efterfrågan på upplevelser ökar växer också efterfrågan på våra rundresor. Att på en och samma resa få möjlighet att upptäcka ett nytt land och dess kultur blir allt vanligare. Med nyinsatt kapacitet inför vintern till Marocko öppnades möjligheten att också kunna lansera en ny spännande rundresa. Att resa i Marocko är som att resa i en annan värld, säger Kajsa Moström informationschef på Apollo.

Marockos kungliga huvudstäder
Majestätiska Marocko är en resa på 8 dagar med start och slut i Agadir. Resan bjuder på en omväxling av unik arkitektur, livliga souker och labyrintliknande medinor där tiden verkar ha stått stilla. Under resans finns tid till att shoppa på marknader där dofterna, färgerna och folklivet är en sevärdhet i sig. På resorna mellan städerna passeras små berberbyar och jordbrukslandskap med Atlasbergen som bakgrund. Veckans höjdpunkter är marknaden i Djemaa el Fna, de gamla stadsdelarna i Fes, Humphrey Bogarts Casablanca och huvudstaden Rabat. Den intrycksfulla veckan avslutas i Agadir.

Rundresan genomförs med en svensk guide. Det finns möjlighet att avsluta rundresan med en veckas sol och bad i Agadir, Essaouira eller Marrakech.

- De flesta av våra rundresor går att kombinera med sol och bad på våra charterdestinationer. Något som är mycket uppskattat. Många njuter extra av att varva ner med några lata dagar i solen efter den intensiva upplevelse en rundresa är, berättar Kajsa.

Avresa: 1 februari och 8 mars, 2014
Prisexempel: 9 448:-

Läs mer om Apollos rundresor: http://www.apollo.se/resor/rundresor

Kajsa Moström, informationschef Apollo, tfn: 070-672 32 00, mail: kajsa.mostrom@apollo.se