Simma lugnt på semestern!

Nu kan du simträna på fler av Apollos semesteranläggningar än någonsin tidigare. Simträning finns för nybörjare, motionär och erfarna, i grupp, individuellt eller i smågrupper.

Apollos utbud av möjligheter att simträna har ökat. Nu erbjuds fler möjligheter än någonsin för den som vill lära sig crawla, barnen som vill lära sig simma eller de mer dedikerade som vill simträna hela
veckor inför olika lopp och tävlingar både i bassäng och i öppet vatten.

Simträning året runt
Playitas Resort erbjuds simträning året runt för både vuxna och barn. Under sommarlovet kommer svenska Triathlonförbundet att arrangera Triathlon träning under konceptet Tri4Fun där även simning ingår som ett delmoment.

Simträning året runt finns också på Thanyapura Sport Resort, Phuket för både nybörjare, erfaren och elit. Boka enstaka simpass eller veckopaket på sydostasiens största träningsanläggning.

Både Playitas och Thanyapura erbjuder simning i öppet vatten. På Playitas kan du dessutom hyra en våtdräkt under veckan, medan du i Phukets tropiska klimat klarar dig med ett par snabba simbadbyxor.

Simträna gratis med fd landslagsstjärnor och olympier.
På Playitas erbjuder Apollo gästspel med professionella instruktörer. Vill man simträna med eliten har man alla möjligheter.  I juni gästspelar Emma Igelström på Playitas. Under veckan erbjuder hon simpass för både nybörjare och mer erfarna simmare samt erbjuder möjlighet för privat coaching. Även Josefin Lillhage gästspelar på Playitas. I september erbjuder hon både simpass för både nybörjare och mer avancerade simmare.

Simskolor i samarbete med Trampoolin
På Apollos nya koncepthotell Mythos Beach på Rhodos och Kaya Side i Turkiet arrangeras simskola för barn hela säsongen i samarbete med Trampoolin. Simskolan pågår under hela säsongen från april till oktober. Med Polly och Mino i spetsen och under säker vägledning av utbildade simlärare erbjuds olika nivåer av simlärning fem dagar i veckan.

- Semester är en underbar tid och ett ypperligt tillfälle för familjer att kunna ta tillvara på den lediga tiden och ge sina barn simkunskaper i en härlig miljö. I slutet av veckan hålls ett poolparty och alla barn får ett diplom. Det finns även möjlighet att boka privatlektioner och crawllektioner för både barn
och vuxna, säger Kajsa Moström, Apollos informationschef.

Vill du simträna olympiskt finns 50 metersbassänger på följande anläggningar Playitas,
Thanyapura, Oasis Papagayo, Blau Colonia Sant Jordi.

Här kan du läsa om alla gästspel  som erbjuds på våra träningshotell. På Playitas erbjuds även en rad specialveckor.