Simma lugnt på semestern

Apollo erbjuder i vinter för första gången simskola i egen regi på Playitas på Fuerteventura. Under säker vägledning  av simlärare från Trampoolins simskolor och vår egen skandianvisk talande personal  erbjuder Apollo från den 9 november 2014 tom den 22 april 2015 simskolor på Playitas Resort.

Simskolan vänder sig till både barn och vuxna. Det finns olika klasser att välja på beroende på kunskapsnivå. Allt från undervisning för dem som inte kan simmar till crawlskola och privatlektioner för dem som vill finslipa på tekniken.

Sedan tidigare finns simundervisning i det vanliga träningsprogrammet på Playitas. Skillnaden nu blir att undervisningen sker med svensktalade lärare och att det finns fler olika klasser att välja på beroende på tidigare kunskapsnivå. Priset för simskolan är 500 kronor.

- Vi har sett att det finns en stor efterfrågan på simundervisning för både vuxna och barn på Playitas. Simskola på semestern har flera fördelar; det är mycket prisvärt jämfört med om man skulle ta motsvarande kurs hemma. Det finns dessutom en massa tid att öva mellan lektionerna och att allt sker i ett behagligt klimat gör det hela inte sämre, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

för barn 3-4 år
• Lek och skoj i vattnet
• Mamma/pappa är med i vattnet
• Max 8 barn/instruktör