Tidigare bokning än vanligt av sommarens resor

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2013 09:42 CET

Mellandagarna brukar signalera startskottet för reseförsäljningen inför sommaren. Men i år har försäljningen startat tidigare än vanligt. Hittills har 13 procent fler redan bokat en sommarresa än jämfört med förra året. De senaste fyra veckorna är bokningsingången hela 55 procent högre än förra året. Grekland och årets mest spännande sommarnyhet - Saranda i Albanien-  toppar.

Sommaren resor har funnit bokningsbara sedan september. Bokningsingången så här långt ser mycket bra ut. Grekland sticker ut och har bokat 30 procent bättre än jämfört med samma period förra året.  Den mest spännande nyheten i Apollos utbud inför sommaren är Saranda i Albanien. Saranda är den bäst bokade nyheten så här långt.

Januari är den månad på året då researrangörena normalt säljer som flest resor. Många svenskar brukar ägna tid under julledigheten åt att planera för sin sommarsemester för att sedan slå till och boka en resa under januari. Kanske är det i januari man som allra bäst behöver en resa tillsol och värme att se fram emot och drömma om.

- Normalt brukar julen signalera startskottt för den verkliga sommarreserusningen, men i år har flera än vanligt redan bokat sin resa. Extra roligt är det ju att våra nyheter Saranda i Albanien, Kalamata, Mykonos  och Sivota går så bra.Det ser ut att bli en riktigt Greklandssommar, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Apollos nyheter för sommaren 2014:

Saranda, Albanien

Mykonos, Grekland