Dubbla poäng för Apotek Hjärtats klubbmedlemmar

Under perioden 22 februari – 20 mars får Apotek Hjärtats klubbmedlemmar dubbla poäng på alla bonusgrundande inköp. Dubbla poäng motsvarar sex procents bonus, mot ordinarie tre. Med kampanjen vill Apotek Hjärtat få klubbmedlemmarna att se möjligheterna till att stärka sin hälsa och öka välbefinnandet genom det breda utbudet av egenvård på Hjärtat.

– Klubb Hjärtat har på mycket kort tid blivit en viktig del av vårt kunderbjudande. Medlemstillströmningen har varit kraftig och vi har på endast ett och ett halvt år fått 400 000 klubbmedlemmar, säger Bodil Eriksson, vice vd Marknad, Apotek Hjärtat

Medlemmar i Klubb Hjärtat får tre procents bonus på alla inköp (gäller inte receptbelagda läkemedel). För varje 1 000 poäng får varje medlem en värdecheck på 30 kronor. Värdechecken skickas ut med post fyra gånger om året. Checken gäller som betalning på alla Apotek Hjärtat i Sverige och kan inte lösas in mot kontanter.

Klubbmedlemmarna står också på gästlistan till de kunskapskvällar som Apotek Hjärtat anordnar särskilt för klubben. Under hösten 2011 anordnades ett sextiotal uppskattade och välbesökta kunskapskvällar om hälsa.

På samtliga apotek inom Apotek Hjärtat finns en särskild klubbvärd som gärna svarar på medlemmarnas frågor.

Kunder som ännu inte är medlemmar i Klubb Hjärtat, och ansluter sig under perioden, får 10 procents rabatt på det första köpet som medlem.

Tf presschef Erika Burlin Hellman, 0727-15 94 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med cirka 270 apotek och över 2 300 anställda. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat har hittills öppnat cirka 70 nya apotek och kommer de närmaste åren att fortsätta öppna ytterligare ett fyrtiotal. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor.

• framtidens apotek
  • klubb hjärtat