Apotek Hjärtat öppnar nytt på Avenyn

Göteborg har länge saknat ett apotek på den södra delen av Kungsportsavenyen. Nu öppnar Apotek Hjärtat i City Avenyn på nummer 26-28. Här kan kunderna handla receptbelagda läkemedel, egenvårdsprodukter och få personlig rådgivning om läkemedel för både människor och djur.

På turiststråket och paradgatan Avenyn öppnar nu Apotek Hjärtat sitt 272:a apotek. Här finns utöver butiker, hotell, teater och konsthall, också flera vårdcentraler och tandläkarmottagningar där recept skrivs ut. Därför finns det ett tydligt behov av det nya apoteket.

Apotek Hjärtat Avenyn är ett komplett apotek där det är möjligt att hämta ut recept och e-recept, köpa receptfria läkemedel och andra produkter från Apotek Hjärtat. Fokus ligger på snabb receptbetjäning och ett väl utvalt sortiment av de mest populära egenvårdsprodukterna. Det går också att få hjälp med blodtrycksmätning.

– Vi vill vara det personliga apoteket med hög kompetens och stort engagemang och vi satsar på proffsigt och vänligt kundbemötande, säger apotekschef Lena Rudling.

Apotek Hjärtat Avenyn öppnar den 10 november, precis inför julskyltningen, och kommer givetvis att erbjuda Apotek Hjärtats speciella julsortiment med noggrant utvalda produkter av hög kvalitet, till exempel julkaffe, senap, glöggkryddor, saffran och mörk choklad.

Hela den första veckan erbjuds kostnadsfri blodtrycksmätning och dessutom är det 20 procents rabatt på egenvårdsprodukter (exklusive receptfria läkemedel).

Apotek Hjärtat har nu fyra apotek inne i centrala Göteborg. Förutom det nya apoteket på Kungsportsavenyen 26-28 finns de på:

Apotek Hjärtat Kungsgatan 35
Apotek Hjärtat Linnégatan 62
Apotek Hjärtat Nordstan

Apotek Hjärtat Avenyn har följande öppettider:
Måndag – fredag: klockan 8.30-19.00
Lördag: klockan 10-18
Söndag: klockan 11-16

T f presschef Erika Burlin Hellman, 0727-15 94 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se

• öppettider
  • recept
  • nytt apotek
  • invigning
  • hudvård
  • framtidens apotek

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med cirka 270 apotek och över 2 300 anställda. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat har hittills öppnat cirka 70 nya apotek och kommer de närmaste åren att fortsätta öppna ytterligare ett fyrtiotal. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor.