Bra med nationell plattform för läkemedelsområdet

Idag har Agneta Karlsson, statssekreterare hos folkhälso-, sjukvårds- och idrottsminister Gabriel Wikström haft möte för att utarbeta en nationell plattform för det fortsatta arbetet med utmaningar inom läkemedelsområdet.

- Detta är ett steg i rätt riktning för en bra och jämlik läkemedelsanvändning. Mycket bra har gjorts inom ramen för den nationella läkemedelsstrategin det är nu viktigt att de projekt som påbörjats prioriteras, drivs och implementeras så att man kan se resultat av arbetet. Önskvärt är också att detta arbete går i takt med de tankar som finns på en departementsöverskridande nationell strategi för life science i Sverige, säger Karin Meyer VD Apotekarsocieteten.

Apotekarsocieteten är en ideell förening som samlar kompetenser från olika professioner inom hela läkemedelsområdet. Med över 5000 medlemmar inom hela läkemedelsområdet bidrar vi med kunskap i hela läkemedelskedjan från forskning till användning för en bättre utveckling och användning av läkemedel i Sverige.