Apotekarsocieteten medarrangör för världskongress om läkemedelsutveckling 2017

I maj 2017 anordnas den sjätte världskongressen om läkemedelsutveckling, från tidig forskning till registrering av färdig produkt. Temat för kongressen är Future Medicine for one World. Kongressen arrangeras av den internationella organisationen FIP (International Pharmaceutical Federation) i samarbete med EUFEPS (European Federation for Pharmaceutical Science) och Apotekarsocieteten som lokal partner. Kongressen beräknas samla 2-3000 personer från hela världen för att diskutera förutsättningarna för en optimal läkemedelsutveckling globalt.

- Att Stockholm och Sverige står som värd för denna sjätte kongress kring utveckling av läkemedel är ett bevis på Sveriges starka position inom läkemedelsutveckling och att vi är ett land att räkna med inom detta området även i framtiden vilket är mycket glädjande. Sverige har en bred och djup kompetens i hela kedjan från tidig forskning och utveckling till produktion och får nu en unik möjlighet att öka synligheten kring viktiga framtidsfrågor inom Life science och läkemedelsområdet, säger Karin Meyer VD Apotekarsocieteten.

Mer information om kongressen finns här