Läkemedelskongressen 12-13 november inkl Scheelesymposiet och Scheele Award

Läkemedelskongressen - Smärta och smärtlindning - ny kunskap, nya substanser, nya behandlingar. Stockholm Waterfront

Ta del av Petra Medes erfarenheter att leva med smärta. Vad pågår inom smärtforskningen? Hur bemöter man smärtpatienten i vård och på apotek? Kan djur känna smärta? Detta och mycket mer, se vidare i programbladet nedan.

Scheelesymposiet med Scheele Award

Professor Garret A FitzGerald från University of Pennsylvania är 2013 års Scheelepristagare. Professor FitzGerald är en riktig tungviktare inom den translationella forskningen, med en bredd och ett djup i sin gärning som överträffar det mesta. Priset delas traditionsenligt ut under Scheelesymposiet som blir en spännande dag uppbyggd kring Professor FitzGeralds forskning. Prostanoidbiologi samt periferamolekylära klockors roll i kardiovaskulär biologi, metabolism och åldrande kommer att belysas ur kliniskt- såväl som forskningsperspektiv. Missa inte möjligheten att lyssna på Professor FitzGerald och flera andra internationellt erkända forskare inom fältet.

Bland övriga föreläsare finns:

Professor Carlo Patrono, Catholic University, Rome; Professor Susan Brain, King’s College, London; Professor Lars Klareskog, Karolinska Institutet, Stockholm

För mer info om program och tider se Programblad nedan

Var: Stockholm Waterfront Congress Centre
När: 12-13 november 2013

Webb:

Twitter #Lmkongress resp #Scheeleaward

Kontakt:

Läkemedelskongressen Anders Pesula anders.pesula@lakemedelsakademin.se  tel 08 723 50 45

Scheelesymposiet Lilian Walther Jallow lilian.walther-jallow@lakemedelsakademin.se tel 08 723 50 10