Stockholmsmässan och Läkemedelsakademin tecknar avtal angående Läkemedelskongressen

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 11:48 CET

Apotekarsocietetens dotterbolag Läkemedelsakademin och Stockholmsmässan har slutit ett 3-årsavtal avseende att arrangera Läkemedelskongressen i Stockholmsmässans lokaler.

Läkemedelskongressen är Sveriges största årligen återkommande kongress för professioner inom läkemedelsbranschen. Kongressprogrammet skapas av Apotekarsocietetens vetenskapliga sektioner och olika samarbetspartners.

-       Läkemedelskongressen är idag den självklara mötesplatsen för alla inom läkemedelsområdet. Avtalet ger oss förutsättningar att ytterligare utveckla Läkemedelskongressen med fler kompetensutvecklande föredrag, högaktuella program och interaktiva workshops. Samtidigt vill vi skapa en miljö där du som deltagare även får möjlighet att träffa dina kollegor och leverantörer i branschen, säger projektledare Monika Jensen Sköld.

Läkemedelskongressen 2011 äger rum 7-9 november i Stockholmsmässan, Älvsjö.

För mer information kontakta:

Monika Jensen Sköld, projektledare, tfn 08-723 50 22, e-post monika.jensen-skold@lakemedelsakademin.se

Agnetha Ekestam Lindström, projektadministratör, tfn 08-723 50 82, e-post agnetha.ekestam@lakemedelsakademin.se

Apotekarsocieteten har ca 6000 medlemmar och är en ideell förening för alla som är intresserade av läkemedelsforskning, läkemedelsproduktion eller läkemedelsanvändning. Apotekarsocieteten består av tretton vetenskapliga sektioner, fem intressegrupper och elva lokalföreningar som täcker hela Sverige och arrangerar föreläsningsverksamhet, kurser, studiebesök och sociala aktiviteter. Koncernen omfattar moderföretaget Apotekarsocieteten samt det helägda dotterbolaget Läkemedelsakademin i Stockholm AB. Dotterbolaget ger ut tidningen Läkemedelsvärlden samt böcker, och är den ledande aktören inom fort- och vidareutbildning inom läkemedelsområdet.

Kommentarer (0)