Ännu lättare för kunderna att hitta apotek i Stockholms citykärna

– Apoteket AB öppnar ny butik på Sveavägen

Nu är det ännu enklare att hitta apotek i Stockholms innerstad. Tack vare invigningen av butiken på Sveavägen 24-26 torsdagen den 7 oktober klockan 12.00 finns det idag sju apotek i Stockholms citykärna som drivs av Apoteket AB.

På det nya apoteket kommer kunderna att hitta ett stort utbud av receptfria läkemedel och hälsoprodukter, inklusive Apotekets egen populära produktserie med varumärket Apoliva. Receptkunderna erbjuds snabb service i två så kallade receptkanaler.

Av fem medarbetare på det nya apoteket är tre apotekare varav en dessutom är mycket språkkunnig. Chefen för apoteket Johanna Westin-Larsson är rekryterad från läkemedelsindustrin till det nya apoteket.

– Jag kände att jag ville vara med på tåget nu när apoteksbranschen omreglerats. Det är spännande att jobba i konkurrens och att få bidra till att utveckla marknadens bästa kunderbjudande. Vi ska vara snabba och serviceinriktade och vill bli ett lokalt litet apotek mitt i city. Kunderna ska känna igen oss så att det inte känns så anonymt, säger hon.

På invigningsdagen den 7 oktober erbjuds alla kunder som ett öppningserbjudande 20 procents rabatt på varorna i Apotekets produktserie Apoliva.

– Vi ska behålla vår position som marknadsledare och fortsätta utöka vårt sortiment av noga utvalda kvalitetsprodukter. Apoteket kommer att lansera flera nya produktserier under hösten som till exempel vår nya produktlinje med receptfria läkemedel, säger Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall.

Öppettiderna för det nya apoteket på Sveavägen 24-26 är vardagar 10-19, lördag 10-16 och söndag 12-16.

För ytterligare information kontakta:

Johanna Westin-Larsson, apotekschef 070-634 0209

Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket AB, 070-590 2893

Övriga apotek i Apoteket AB i Stockholms city och Norrmalm:

• Apoteket C W Scheele, Klarabergsgatan 64 (öppet dygnet runt)
  • Apoteket Sergel, Sergelgången 14
  • Apoteket, PK-huset, Hamngatan 10-14
  • Apoteket, Kungsgatan 51
  • Apoteket Ugglan, Drottninggatan 59
  • Apoteket Svanen, Kungsgatan 15
  • NK-apoteket, NK Hamngatan

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och företag.