Apoteket bästa serviceföretag i branschen

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2013 10:04 CEST

Apoteket utnämns till Sveriges bästa serviceföretag i apoteksbranschen av ServiceScore®. Utnämningarna bygger på över 2000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

– Det är mycket roligt att få denna utnämning. Våra medarbetare har hög kompetens om mediciner och hälsa och vi är stolta över att få kvitto på att kunderna uppskattar oss, säger Eva Fernvall kommunikationsdirektör i Apoteket.

Alla de företag som nominerats till utnämningarna för respektive bransch har rikstäckande verksamhet och alla ser sig vara beroende av långsiktiga kundrelationer och återkommande köp för att vara framgångsrika. Den upplevda servicen skiftar mycket mellan olika branscher, men apoteksbranschen ligger generellt högt.

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra.