Apoteket dubbel vinnare i årets handel

Den 11 maj utsågs Apoteket.se till Årets e-handel/omnikanal och Ann Carlsson till Årets ledare på Retail Awards i Stockholm. Apoteket var nominerat i två av tävlingens tolv kategorier och vann båda i konkurrens med ett stort antal svenska retailföretag.

− Jag är jätteglad. Ledarskapet är viktigt för att skapa den jordmån som medarbetare kan trivas och växa i, särskilt under så stora förändringar som Apoteket genomgått. Priset visar även att ledarskapet är viktigt för att vara framgångsrik i handel och under hård konkurrens, sa Ann Carlsson vd i Apoteket.

Motiveringen för årets ledare lyder ”med stort engagemang för både kunder och medarbetare har Årets Ledare skapat den effektivitet som behövs för att vara framgångsrik på en konkurrensutsatt marknad. Genom att skapa förtroende och samsyn i alla led driver vinnaren ett lösningsorienterat förändringsarbete.”

Apoteket.se vinner årets e-handel/omni

Apoteket har under flera år arbetat för att göra det enkelt för kunden att handla på apoteket.se.

– Vi har skapat en visuellt och strukturellt behaglig webbshop som är fullt ut mobilanpassad och väl anpassad för sociala medier. Kunden bjuds på möjligheten att välja mellan flera betalningssätt och leveranssätt, som är viktiga för att handla på nätet, säger Henrik Tingwall, försäljningschef E-handel.

Apotekets e-handel startade redan 2006 och 2013 var vi först i branschen med att erbjuda kunderna att handla i mobilen. Henrik menar att också bytet till en ny teknisk plattform för apoteket.se i år har bidragit till en bättre sajt.

Om tävlingen

Retail Awards är ett samarbete mellan Svensk Handel och tidningen Dagens Handel. Priser i 12 kategorier delas ut vid en årlig gala i samband med Svensk Handels stämma. 2015 års gala gick av stapeln på Cirkus i Stockholm. För information om övriga nominerade och vinnare, se länken till höger.

Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra.