Apoteket kommer tillbaka till Mellerud

Idag öppnar Apoteket ett helt nytt apotek i det nya köpcentrat Mellerud Handel. Apoteket kommer att vara öppet alla dagar i veckan för att göra det enklare att må bra för alla i Mellerud med omnejd.

– Apoteket har inte funnits i Mellerud sedan omregleringen av apoteksmarknaden för tio år sedan. Det känns fantastiskt roligt att vi nu är tillbaka i ett bra läge där vi får möjlighet att hjälpa många i Dalsland med läkemedel och hälsa, säger regionchefen Therese Muir.

Mellerud Handel ligger i knutpunkten där E45:an och väg 166 möts. Många människor passerar där varje dag, och köpcentrat har stora möjligheter att bli ett en välbesökt handelsplats.

Apoteket Mellerud Handel kommer att vara öppet alla dagar i veckan, klockan 10-19 på vardagar och klockan 10-15 på lördagar och söndagar.

– Vi kommer att ha tre farmaceuter inklusive apotekschef samt två apotekstekniker som kan hjälpa kunderna med alla typer av ärenden, från rådgivning kring läkemedel till tips om egenvårdsprodukter och andra apoteksvaror, säger Therese Muir.

Tanken är att apotekets erbjudanden ska utvecklas efterhand beroende på kundernas behov och önskemål och det kan också bli aktuellt med olika hälsotjänster.

För de kunder som vill handla på nätet går det också att hämta ut läkemedel och andra apoteksprodukter med Expressutlämning på Apoteket Mellerud Handel.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt på apoteket efter två timmar, berättar Therese Muir.

• Västra Götaland

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.