Apoteket lanserar nya Apoliva Intim: "Alla har rätt till bra och billiga mensskydd"

I november introducerar Apoteket Apoliva Intim - Sveriges mest heltäckande utbud av mensskydd. Apoliva Intim består av totalt 16 prisvärda produkter som passar för alla behov. Effektiva och prisvärda mensskydd var en självklarhet på Apoteket för 36 år sedan och är det fortfarande.

Redan 1975 kom Apoteket ut med sina första mensskydd, som tack vare sin prisvärdhet och komfort orsakade en mindre revolution på marknaden. Sedan dess har mycket hänt inom produktutvecklingen, och nu hösten 2011 gör Apoliva Intim entré med totalt 16 produkter och två produktgrupper.

- Det finns roligare saker att lägga sina pengar på än mensskydd, därför är vi måna om att hålla lägsta möjliga pris på våra nya mensskydd - utan att kompromissa på kvaliteten. I och med lanseringen av Apoliva Intim blir också Apoteket den enda aktören i Sverige som kan erbjuda kvinnor ett heltäckande sortiment av mensskydd för allas behov och preferenser, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör på Apoteket.

Apoliva Intim-sortimentet är uppdelat i två produktgrupper: "Extra mjuk & säker" samt "Extra torr & säker".  Båda serierna är lika säkra men skiljer sig åt beroende på om man är ute efter en mjukare eller en torrare känsla. Alla produkter har en ultraabsorberande kärna som tar hand om vätskan och både bindor och trosskydd är individuellt förpackade och lätta att ta med i väskan.

Liksom alla Apolivas produkter är de nya mensskydden noggrant testade. I kvalitets- granskningen ingår bland annat att bedöma produkternas egenskaper i testpaneler för att jämföra med marknadsledande produkter samt att ta reda på om produkten innehåller ämnen som är olämpliga ur miljösynvinkel.

Apoliva Intim går att köpa på Apoteket och på www.apoteket.se från och med november 2011. Priset för bindorna kostar mellan 21kr - 65 kr, trosskydden mellan 27 kr - 39 kr och för tamponger storpack mellan 55 kr - 105 kr.

För mer information, kontakta:

Eva Fernvall, Varumärkesdirektör Apoteket, 010-447 50 74, 070-590 28 93, email: eva.fernvall@apoteket.se

Anna-Maria Malmgren, Produktchef Apoteket, 010-447 55 57, e-mail: anna-maria.malmgren@apoteket.se