Apoteket öppnar nytt apotek i Helsingborg

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 08:30 CET

Nu öppnar Apoteket ett helt nytt apotek i Helsingborg. Apoteket ligger i Stattena centrum och ökar tillgängligheten på läkemedel och hälsoprodukter både för boende i området och för pendlare.

– Vi vill göra det enkelt för människor att må bra och vill finnas i lägen där många människor som har behov av våra produkter och vår rådgivning finns.Stattena centrum är ett sådant läge och det är fantastiskt roligt att vi nu öppnar ett helt nytt apotek här, säger Martin Peetz, regionchef för Apoteket i Skåne.

Apoteket i Stattena centrum kommer att ha god service för kunder som ska hämta läkemedel med två receptkassor. Dessutom finns ett brett utbud av egenvård och hälsoprodukter med en särskild kassa. Apoteket Stattenas öppettider kommer att vara kl 8-19 på vardagar och kl 10-15 på lördagar.

Apotekschefen Charlott Ericsson och hennes tre medarbetare ser fram emot att slå upp portarna till sitt nya fräscha apotek.

– Stattena är en levande stadsdel som håller på att förändras. Vi ska finnas här för alla boende i området, från barnfamiljer till äldre, och för och alla de pendlare som åker via busstationen i centrum, säger Charlott Eriksson.

Apoteket vill öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter och satsar på att utöka och förbättra apoteksnätet samt på att erbjuda nya digitala tjänster via apoteket.se och mobila lösningar.

För mer information:

Martin Peetz, regionchef, 010-447 59 20

Apotekets pressjour 010-447 52 00

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.