Apoteket öppnar nytt - för människor i farten

Idag öppnar Apoteket i Mall of Scandinavia i Solna, som ett led i våra satsningar på nya apotek.  På det här apoteket finns ett utökat erbjudande för människor i farten. Kunderna kan förutom det vanliga sättet att handla även hämta ut sina mediciner genom att beställa digitalt och hämta här inom två timmar.

– Det ska vara enkelt för människor att komma till oss. Därför finns vi här för alla som är intresserade av våra tjänster och vårt unika kvalitetssäkrade sortiment. Genom att satsa på ett apotek i denna helt nya galleria ökar vi tillgängligheten till läkemedel ytterligare, säger Maria Ahlestål, etableringschef i Apoteket.

I samband med Apotekets öppning i Mall of Scandinavia lanserar Apoteket som första apoteksaktör en unik möjlighet som underlättar för alla som vill beställa sina läkemedel på apoteket.se eller via mobilen och sedan hämta dem efter två timmar.

– Expressuthämtning är en möjlighet vi lanserar för att öka tillgängligheten och ytterligare stärka vår ställning som apoteket med Sveriges nöjdaste kunder, säger Eric Lundberg Marknadschef i Apoteket.

Detta tillsammans med Apotekets unika kvalitetssäkrade sortiment gör det tryggt att komma till Apoteket.

Apoteket kommer att hålla apoteket öppet veckans alla dagar från klockan 10 till 20, vilket är samma som Mall of Scandinavias öppettider. Apoteket är placerat i närheten av dagligvaruhandel.

Maria Ahlestål, etableringschef i Apoteket 070-629 73 79

Eric Lundberg, marknadschef i Apoteket 010-447 55 27

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.