Apoteket öppnar nytt i Uppsala

Idag öppnar Apoteket en helt ny butik i Uppsala. Apoteket ligger i Forumgallerian i centrala Uppsala och kommer att ha ett brett utbud av läkemedel och egenvårdsprodukter som gör det enklare för alla kunder att ta hand om sin hälsa.

– Jag och mina medarbetare ser fram emot att få hjälpa alla i Uppsala med omnejd med rådgivning och stöd kring läkemedel och hälsa. Vi har ett fantastiskt fint apotek med generösa öppettider i ett bra läge, säger Abbas Hadi Mohammed, chef för nya Apoteket Forumgallerian.

Apoteket har ingångar både från själva gallerian och från Kungsängsgatan. Öppettiderna blir klockan 9-19 på vardagar, klockan 10-17 på lördagar och klockan 12-17 på söndagar.

– Det finns en vårdcentral och flera läkarmottagningar i närheten och för att kunna ge service till deras kunder har vi valt att öppna en timme tidigare än själva gallerian på vardagar och då ha öppet via ingången från gatan, berättar Abbas Hadi Mohammed.

Apoteket kommer också att kunna hjälpa människor på flera olika språk. Förutom svenska och engelska kan olika medarbetare också arabiska, persiska och kosovoalbanska.

På Apoteket finns också möjlighet att hämta ut läkemedel och apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt efter två timmar hos oss eller något annat av våra apotek, berättar regionchefen Helena Ekstedt.

• Uppsala

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.