​Apoteket öppnar nytt i Ursviken – flyttar från Skelleftehamn

Den 19 maj öppnar Apoteket i Ursviken. Det är Apoteket i Skelleftehamn som flyttar. Apoteket följer efter vårdcentralen, folktandvården och familjecentralen som redan tidigare flyttat till Ursviken.

Det nya apoteket har större kapacitet att ta emot receptkunder och dessutom ett betydligt större utbud av apoteksvaror. Det kommer också att finnas möjlighet att mäta blodtryck på Apoteket i Ursviken.

– Nu får vi nya moderna lokaler nära vårdcentralen med större utbud och ny utgångskassa. Vi kan ta hand om kunderna på ett ännu bättre sätt, säger Anna-Lena Bramsäter, apotekschef på Apoteket i Ursviken.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten till läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om många apotek under 2016 och 2017. Apoteket har nu 389 apotek runt om i landet.

På Apoteket i Ursviken finns det också möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Det innebär att kunder kan boka varor via apoteket.se eller i mobilen och sedan hämtar ut dem två timmar senare på det apotek som valts som utlämningsställe. Det ska vara enkelt för kunderna att handla hos oss, säger Fredrik Berglund, regionchef på Apoteket.

• Västerbotten

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.