Apoteket på plats vid Stockholm Pride

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2012 09:00 CEST

Apoteket finns på plats under Stockholm Pride med ett mobilt apotek, under hela festivalperioden den 1 till 4 augusti i Stockholm.

Stockholm Pride har en blandning av fest, politik och kultur som en viktig utgångspunkt i all verksamhet. Festivalen står för glädje, allvar och upplevelser som inspirerar och sprider kunskap. Stockholm Pride arbetar för att stärka hbtq-personers livssituation och rättigheter.

– Mångfaldsfrågor viktiga för oss på Apoteket och därför är det extra roligt att samarbeta med Stockholm Pride. Vi vill vara med och bidra till en angenäm vistelse för festivalens besökare genom att vara på plats med vårt mobila apotek, sägerEva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket.

– Vi är väldigt glada att Apoteket är ny sponsor av Stockholm Pride. Det är roligt att för första gången kunna erbjuda våra besökare ett apotek i Pride Park, säger Alf Kjeller, festivalchef Stockholm Pride.

Det mobila apoteket kommer att vara fyllt med receptfria mediciner, solskyddsprodukter, drycker, måltidsersättning, plåster och öronproppar med mera.

Öppettider

Mobila apoteket har öppet under festivalens ordinarie öppettider och finns centralt placerat i Pride Park vid Tantolunden i Stockholm.

Vid frågor kontakta

Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket, 070 – 590 28 93.

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.