Apoteket utsett till bästa företag i apoteksbranschen

Apoteket har fått pris som bästa företag i apoteksbranschen i Shipstedts satsning Sveriges bästa företag där över 10 000 svenskar röstat fram sina favoritföretag. På topplistan över samtliga branscher hamnade Apoteket på fjärde plats.

– Vi är riktigt glada och stolta över att svenska folket utsett oss till Sveriges bästa företag i branschen. Det är ett kvitto på att kunderna uppskattar vårt dagliga arbete med läkemedel och hälsa. Vi arbetar hela tiden för att utveckla kundmöte och erbjudande och priset sporrar oss att bli ännu bättre, säger Lars Skutholm, marknadsdirektör Apoteket.

Sveriges Bästa Företag är en ny utmärkelse som baseras på en stor opinionsundersökning där svenska folket korar sina absoluta företagsfavoriter. Undersökningen är gjord av undersökningsföretaget Reflect på uppdrag av Schibstedbolaget MiniMedia. Totalt har 10 600 personer röstat utifrån vilka företag de gillar och föredrar. Apoteket fick mycket höga betyg för bland annat samhällsnytta, kvalitet och service

På listan över Sveriges Bästa Företag i samtliga branscher hamnade Apoteket på fjärde plats efter IKEA, Systembolaget och Ica.

För mer information:

Lars Skutholm, marknadsdirektör, 010-447 57 26

Apotekets pressjour 010-447 52 00

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.