Apotekets webbplats fungerar igen

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 10:48 CET

Nu kan Apotekets kunder åter beställa läkemedel genom Apotekets webbplats, www.apoteket.se

– Apotekets webbplats fungerar igen och nu kan kunderna beställa sina läkemedel via www.apoteket.se. När det gäller akuta behov av mediciner löser vi det genom våra manuella nödrutiner eller så hänvisar vi kunden till ett närliggande apotek. Om kunden kan vänta erbjuder vi att skicka hem medicinerna, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket.

Det går också bra att beställa läkemedel och andra apoteksvaror genom Apotekets kundservice på telefon 0771-450 450. Kundservice har öppet 7-21 vardagar och 8-18 övriga dagar. Då det är många som ringer till Kundservice kan det vid vissa tidpunkter vara något längre svarstider än normalt.

Det är fortfarande problem att hämta ut receptbelagda mediciner på cirka hälften av Apotekets AB:s apotek. För att hitta närliggande apotek hänvisar Apoteket i första hand till söktjänsterna www.hitta.se och www.enrio.se samt till www.apoteket.se.

Vi återkommer så snart vi har mer information.

För ytterligare information:
Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket, 070-590 28 93.

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.

Jag kan då inte komma till "mina sidor" på apoteket.se.
    Det går inte att legitimera sig.
    M.V.H. Birgitta Foss.

- Birgitta Foss - 2011-12-27 11:49 CET

Hej Birgitta!
    Vi är medvetna om att det ibland kan vara problem att logga in med e-legitimation och ber dig därför testa igen. Om du fortfarande upplever problem med inloggningen, så är du välkommen att kontakta Kundservice på 0771-450 450.

/ Fredrik på Apoteket

- Fredrik Granvik - 2011-12-27 14:20 CET