​Cleareyes lanserar i Sverige - endast hos Apoteket

Apoteket har från och med augusti 2015 det receptfria läkemedlet Cleari från Cleareyes i sortimentet. Cleari är avsedd för tillfällig behandling för att lindra tillfällig lättare rodnad och irritation i ögonen.

Cleari från Cleareyes är det enda receptfria läkemedlet i Sverige mot rodnad och irritation i ögonen. Den aktiva substansen är nafazolinhydroklorid som tillhör en grupp substanser med kärlsammandragande effekt. Cleari från Cleareyes verkar genom att dra ihop blodkärlen i ögat och därigenom minska rodnad och svullnad. Cleari kan användas av vuxna och barn från 12 år.

– Cleari från Cleareyes är en efterfrågad produkt och vi är glada att nu kunna erbjuda den till våra kunder, säger Åsa Asplund, projektledare Marknads-PR i Apoteket.

Lanseringen från Cleareyes sker i samarbete med Evolan Pharma.

Mer information

Åsa Asplund, projektledare Marknads-PR Apoteket 010-447 5660 asa.asplund@apoteket.se

Fredrik Engström, Head of OTC, Evolan Pharma 08-544 960 38 fredrik.engstrom@evolan.se

Korta fakta

Pris: 129 kronor, 5 ml

Styrka och beredningsform: 0,12 mg/ml, ögondroppar, lösning

Dosering: 1-2 droppar i vardera öga 2-3 gånger dagligen.

Förpackningen innehåller 5 ml vilket motsvarar ungefär 150 droppar ca 12 dagars behandling med maximal dos á 2 droppar i vardera öga 3 gånger dagligen.

Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra.