Nyheter från Apoteket: Ge ditt barn en skön start

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 13:49 CET

Det mesta är känsligt på små barn och huden är förstås inget undantag. För att barnens hud ska få en så skön start som möjligt har vi utvecklat Apoteket Baby med tre nya favoriter. Samtliga produkter är kvalitetssäkrade och utvalda med omsorg.

I maj 2012 kompletterar vi vårt redan breda utbud med tre nya favoriter:

• Apoteket babylotion: 69 kronor
  • Apoteket baby bad & schampo 2i1: 69 kronor
  • Apoteket babysalva: 49 kronor

Serien passar från barnets födsel och genom hela blöjåldern. Produkterna innehåller inga onödiga ämnen som parfym eller färgämnen utan bara milda ingredienser för att passa den mest värdefulla hyn som finns, barnets.

- Vi breddar vårt sortiment ytterligare med fler produkter för barn, även dessa följer våra kvalitetskrav och är helt fria från onödiga ingredienser, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket.

Sofia Bergström, produktchef, 010 - 447 50 42

Eva Fernvall, Varumärkesdirektör i Apoteket 010 - 447 50 74

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.