Äntligen, idag har Apoteksgruppen slagit upp portarna i centrala Göteborg!

I Nordstan vid ingången som vetter mot Centralstationen öppnade idag Apoteksgruppen ett nytt apotek. Invigningen skedde med bandklippning av kedjans nya VD Tony Johansson tillsammans med medarbetarna. Tusentals kunder passerar entrén varje dag och etableringen av nya apotek i centrala lägen är ett viktigt led i Apoteksgruppens tillväxtstrategi.

Alla nyetableringar inom Apoteksgruppen har fram till nu gjorts av enskilda entreprenörer i kedjan och det här är första gången som det sker i Serviceorganisationens regi. Fler är dock på gång redan under 2016.

- Det känns extra roligt för mig som Göteborgare att få öppna vårt första apotek i centrala Göteborg. Jag ser fram emot fler öppningar under 2016 och att göra vårt namn välkänt för hela staden.

Efter bandklippningen fick de första kunderna ”goodie-bags” med utvalda apoteksprodukter och under de kommande fyra invigningsveckorna kommer alla kunder att få extra fina produkterbjudanden. Apotekschefen Berit Sandén med medarbetare hoppas och tror att många kunder kommer att uppskatta närvaron av en lite mindre apoteksaktör med mer personlig framtoning.

För mer information, vänligen kontakta:

Tony Johansson, VD Apoteksgruppen, tony.johansson@apoteksgruppen.se, 0705- 36 98 42

Maria Mårfält, Marknads- & Kommunikationschef Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, 0702- 33 48 08

Apoteksgruppen består av 169 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.