Apotekaren Bengt Gustavsson öppnar sitt andra nya apotek inom Apoteksgruppen, nu i Stenungsund.

Apotekaren Bengt Gustavsson som tidigare öppnat apotek i Skärhamn och Stora Höga öppnar nu ett nytt apotek i Stenungsund tillsammans med Kajsa Hedberg.

Apoteket ligger vid en ny mötesplats, Strandplan, med flera stora matvaruaffärer och närhet till tandläkarmottagning och vårdcentral. Apotekets utformning är helt enligt det nya konceptet för Apoteksgruppen med inredning i varmare färger än det kliniskt vita.

- Många kunder har spontant kommenterat att de upplever apoteket som ”mysigt” med en stor kundyta, säger Hanna Stenstad som är apotekschef och kommande ägare för det nya apoteket.

- Vi satsar på att profilera oss som ett ”kompetensapotek” därmedarbetarnas höga kompetens genomsyrar varje möte med kunden, oavsett om de vill ha hjälp med enklare rådgivning eller recept. Vi använder i hög utsträckning ett digitalt stöd som kallas för EES, för att se om det finns risk för att mediciner ”krockar med varandra” eller på andra sätt kan vara olämpliga, fortsätter Hanna.

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Stenstad, apotekschef Apoteksgruppen Stenungsund, hanna.stenstad@apoteksgruppen.se, 0703- 90 70 90.

Maria Mårfält, Kommunikationschef Apoteksgruppen,maria.marfalt@apoteksgruppen.se,0702-3348 08

Apoteksgruppen består av 181 apotek från Skåne till Norrbotten. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.