Apoteksgruppen bäst i branschen på kundmöten

Företaget Daymaker genomför årligen anonyma kundbesök hos butiker i flera olika branscher, för att ta pulsen på kundupplevelsen. Resultatet sammanställs och presenteras sedan i ett Daymakerindex. På årets lista hamnar Apoteksgruppen högst bland apotekskedjorna, och landar på totalt plats 25 av 106.

Genom att använda sig av undersökningsmetoden mystery shopping får företaget god insikt i kundmötet på plats i butik. Årets undersökning, som genomfördes under perioden 12 januari till 1 februari 2019, är baserad på 530 observationer fördelade på 106 kedjor, verksamma i 15 olika branscher. Fem observationer har utförts per kedja. Resultaten anges i procent av maxpoäng, det vill säga högsta möjliga måluppfyllelse. Apoteksgruppen hamnar i topp av apotekskedjorna med en totalpoäng på 74,3%.

På Apoteksgruppen arbetar vi aktivt med närvaro, intresse och omtanke mot varandra och mot kunder. Vi är enormt stolta och glada att vårt fokuserade kundutvecklingsarbete visar fina resultat och att det har gjort oss till nummer ett i apoteksbranschen, säger Erica Lindgren, försäljnings- och driftchef Apoteksgruppen.

För ytterligare information, kontakta:
Edit Künstlicher, presskontakt Apoteksgruppen, 070-818 57 00, edit@editk.se
Erica Lindgren, försäljnings- och driftchef Apoteksgruppen, 070-691 06 40, erica.lindgren@apoteksgruppen.se